Hvorfor er vi med?
Hvorfor har Atea valgt at være en del af Coding Class? Vores HR-direktør og to af vores medarbejder-ildsjæle, der driver Ateas engagement med Coding Class sætter i filmen ord på, hvad virksomhedens rolle og udbytte er i et Coding Class-forløb. Derudover fortæller de om, hvordan teknologi og innovation kommer til udtryk igennem Coding Class-forløbet, og hvordan eleverne har fået indsigt i, hvilke uddannelser og job der er i Atea.
Tidligere forløb
Coding Class Copenhagen er en del af det nationale initiativ, hvor IT Branchen i samarbejde med en række virksomheder og kommuner siden 2016 har givet mere end 7.000 skolebørn mulighed for at prøve kræfter med kodning og virkelige teknologiske udfordringer.
Vi har deltaget i Coding Class de seneste fem år og deltager i endnu et forløb med en skoleklasse i Københavns Kommune i foråret 2021.
Atea henter inspiration hos danske folkeskoleelever
Pant på mobiltelefoner, så vi undgår forurening fra kviksølv. Armbånd der blinker og giver lyd når personer ikke opretholder den krævede sociale afstand under pandemien. Og gennemsigtige skærme mellem kontorets arbejdsstationer for at gøre arbejdet mere pandemi-sikkert. 7. klasse på Ålholm Skole i Valby har i marts 2021 helliget sig en række komplekse problemstillinger omkring bæredygtighed og Covid-19 i et intensivt Coding Class-forløb med Atea.
Bæredygtighed og pandemi
6.U fra Valby Skole var i efteråret 2020 i et intensivt Coding Class-forløb med os. Her var bæredygtighed og pandemier omdrejningspunkt for elevernes løsninger.
En affaldssorterende robot
6.S fra Vesterbro Ny Skole var i efteråret 2019 i et Coding Class-forløb med os, hvor eleverne udviklede kreative løsninger til bl.a affaldssortering.
Hvor er du?
6.B fra Oehlenschlægersgades Skole på Vesterbro deltog i et Coding Class-forløb med os i efteråret 2017. Den ene caseudfordring var at udvikle en løsning til nemmere at kunne finde hinanden.