Pressemeddelelse 05-07-2024

Atea bliver en del af ny rangliste over verdens mest bæredygtige virksomheder

Atea har opnået en prestigefyldt anerkendelse som en af “World’s Most Sustainable Companies 2024”, baseret på en ny rangliste fra det globale mediebrand TIME og Statista R, en verdensleder inden for top-lister, produceret via markedsundersøgelser og dataanalyse.

Ballerup den 5. juli 2024 – Det er første år, at TIME udkommer med listen, og den er baseret på 500 udvalgte bedste virksomheder ud af over 5.000.

"Det er en stor ære, at Atea igen bliver anerkendt som en af verdens mest bæredygtige virksomheder, ved at blive inkluderet på TIME's nye rangliste. Vi er stolte over anerkendelsen, men vi ved også, at vores arbejde langt fra er færdigt. Vi arbejder hele tiden på at forbedre os og tage nye skridt mod en mere bæredygtig fremtid," udtaler Andreas Schjølin, Sustainability manager hos Atea.

Hver virksomhed vurderes indledningsvis på indtægter, markedsværdi og offentlig prominens, og gennemgår derefter en streng firetrinsproces, der involverer over 20 nøgledata, herunder: CDP-score, tilpasning til GRI og SASB samt udledninger og energiintensitet.

De vindende virksomheder er baseret i mere end 30 lande, hvoraf de fleste har hovedkvarter i USA (111), efterfulgt af Japan (44a) og Storbritannien (35).

Atea har allerede modtaget flere bæredygtighedspriser i 2024

• I 2024 blev Atea for tredje år i træk rangeret som en af verdens top-100 mest bæredygtige virksomheder af Corporate Knights.

• Atea blev for nylig anerkendt for lederskab inden for virksomhedstransparens og præstationer på klimaområdet af den globale miljø-nonprofitorganisation CDP, og opnåede en plads på deres årlige “A List.”

• For femte år i træk har Atea opnået platinvurdering for miljø- og social præstation af EcoVadis, hvilket placerer Atea blandt de øverste 1% af mere end 130.000 evaluerede virksomheder.

Nanna Benting Pelch, PR & Communications Manager, Atea
E-mail: nabe@atea.dk