Nyhed04-12-2017

Atea vinder SKI’s store AV-udbud som den primære leverandør til det offentlige de næste 4 år

Atea har vundet SKI’s udbud af AV-udstyr til det offentlige for de næste fire år. Udbuddet estimeres til en værdi på mindst 600 mio. kr. for Danmarks største it-leverandør, som bliver den primære leverandør på udbuddet.
SKI

Danske kommuner og styrelser kommer fra 2018 og fire år frem til at få leveret AV-udstyr fra Atea, hvis de vælger at benytte sig af SKI’s nye rammeaftale, der netop er faldet på plads.

Danmarks største leverandør af it-løsninger er således blevet den primære leverandør på rammeaftale 50.70 AV-udstyr, mens to øvrige leverandører er blevet nummer 2 og 3. Det betyder i praksis, at det bliver Atea, der leverer AV-udstyr til køb via SKI-aftalen, med mindre beløbsstørrelsen overstiger udbudsgrænsen, som er enten 250.000 eller 500.000 kr. I disse tilfælde bliver der etableret et miniudbud mellem de tre leverandører.

At Atea bliver den primære AV-leverandør vækker naturligvis begejstring i Atea – og det kommer ikke mindst til at sætte yderligere skub i den digitale udvikling af den offentlige sektor i Danmark.

”Digitaliseringen rammer i den grad den offentlige sektor i disse år, og vi ser et betydeligt vækstpotentiale inden for fremtidens digitale kommunikationsløsninger og AV-løsninger. Derfor glæder det os ekstra meget, at vi som primær leverandør får lov til at hjælpe vores kunder på denne spændende rejse,” siger Ateas administrerende direktør, Morten Felding.

Udstyr af højeste kvalitet

AV-udstyr dækker over blandt andet interaktive tavler, projektorer, skærme, videokonferenceudstyr, lydudstyr, tilbehør, montering og services.

SKI estimerer at kunne spare de offentlige kunder for omkring 60 mio. kr. i aftalens fireårige levetid. Besparelsen betyder dog ikke, at man fra Ateas side er gået på kompromis med kvaliteten – tværtimod.

”Vores strategi har været, at vi ville vinde med de bedste produkter, løsninger og priser fra markedets førende leverandører. Vi ønsker at sætte en høj standard i vores produktmix med kundens behov i centrum. Dette har været muligt via vores stærke relationer til samarbejdspartnere,” siger Morten Felding.

Atea skønner, at udbuddet får en værdi på mindst 600 mio. kr. over de fire år, hvilket er et stykke over den nuværende omsætning på AV-udstyr til offentlige kunder.

Læs mere om aftalen her

Klik her for at se alle vores SKI-aftaler