Junior Solution Architect til Atea Managed Service (AMS)

Fastansættelse

Ballerup,Andet
2025-02-12

Vi søger en Junior løsningsarkitekt, som gerne vil mestre grænselandet mellem teknik og salg. Atea har en unik markedsposition inden for Managed Services, og leverer en bred vifte af services på tværs af egne datacentre, Public Cloud, Unified Communication, netværk, Digital Workplace og on-premise infrastruktur.

I rollen bidrager du som bindeled mellem vores kunder og Ateas leveranceorganisation såvel som kommercielle enheder. Dit primære ansvar er at yde teknisk rådgivning til kunderne, sikre deres tilfredshed samt succesfulde brug af Ateas produkter og services. Derudover er du en del af vores Order Request management funktion hvor du bistår drift og projektteams med estimering og designforslag, samt kigger ind i de løsninger der leveres til kunderne.

Bliv en af alle os i Atea Contract Lifecycle:
I Contract Lifecycle Management har vi ansvaret for alle indgåede kontrakter i forbindelse med salg og leverance af IT-Services. Vi skal sikre, at kunden får, hvad de har bestilt, at de er tilfredse med os som leverandører samt at vi tjener penge på de enkelte kundeaftaler. Vi har en meget stor berøringsflade med alle andre afdelinger i ATEA, såsom Account Management, salg, leverance og drift.

Vi er 16 i Contract Lifecycle og i afdelingen er der et godt mix af nye og meget erfarne Client Executives, Technical Accounts managers samt nogle virkelig dygtige studenter. Vores kønsfordeling er 50% kvinder og 50% mænd, og vi har stort fokus på den gode synergi der opstår, når vi har en god fordeling imellem mænd og kvinder. Stemningen i vores afdeling er rigtig god, men vi anerkender også, at vi arbejder i kundeforhold, som i perioder kan være svære. Derfor er der selvfølgelig også plads til, at man kan have en hård dag. Det vigtigste for os er, at der altid er opbakning at hente fra resten af afdelingen.

Som leder sørger jeg for, at vi i afdelingen har fokus på 4 ting:

  • Det SKAL være sjovt at gå på arbejde.
  • Vi er et fællesskab, også selvom vi sidder på flere lokationer.
  • Vi lever af vores kunder og agerer derefter.
  • Kunden har altid ret til at afgive deres mening - også selvom de ikke nødvendigvis har ret.

Jeg bruger ofte tegneseriestrips og tegner gerne på et whiteboard for at facilitere dialoger, da jeg mener, at visuel kommunikation har stor værdi, når det kommer til at være enige om problemer og løsninger. Det er også meget vigtigt for mig som leder, at alle har en god balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Dine primære opgaver

  • Opbygge og vedligeholde kunderelationer.
  • Forstå kundens forretningsbehov, mål og tekniske krav.
  • Identificere muligheder for at udvide leverancen af Ateas produkter og services til kundens organisation.
  • Fungere som kontaktperson for kunden, når de støder på tekniske problemer eller har spørgsmål omkring teknologi.
  • Kunne sætte dig ind i og forstå mange forskellige teknologier.
  • Bidrage til styring af projekter relateret til implementering, integration eller tilpasning af Ateas produkter og services for at sikre en smidig projektudførelse og rettidig levering.

Om dig
For at få succes i denne rolle, kan din uddannelsesmæssige baggrund være flere ting, men en naturlig vinkel vil være en IT-baggrund inden for drift, presales eller løsningsdesign. Det er en klar fordel, hvis du har erfaring med outsourcing og Managed Services. Du kan f.eks. have erfaring fra roller som 2. level drift teknikker, konsulent, leverancekoordinator eller lignende.

Dine kvalifikationer kendetegnes ved:

  • Nysgerrig og god til at sætte dig ind i nyt stof.
  • Kan sætte dig ind tekniske behov hos kunderne.
  • Faglig dygtig kollega, som har lyst til at dele din viden med teamet.
  • God til at kommunikere og til at planlægge din egen tid.
  • Handlingsorienteret, målrettet og tager ansvar.
  • Forståelse for anvendelse af forskellige rammeværk, som ITIL og f.eks. Cloud Adoption Framework, Service Design og generelle it-processer.
  • Kan formidle på både dansk og engelsk, skriftligt så vel som mundtligt.
  • Teknisk fagligt velfunderet inden for en eller flere af følgende: datacenter, IT-infrastruktur, netværk, sikkerhed, klienter og Public Cloud med lyst til at lære meget mere.
  • Forståelse af ”as a Service” modellen.

Kontakt:
Er du interesseret i at høre mere er du velkommen til at kontakte Jacob Clausen, VP, Contract Life Cycle Management på jacob.clausen@atea.dk

Ansættelsessted:
Ballerup

Ansøgningsfrist:
12. februar 2025

Forventet opstart:
Hurtigst muligt. Vær opmærksom på at vi indkalder til samtale løbende, og kan vælge at lukke rekrutteringen, når vi har fundet vores nye kollega. 

Ballerup,Andet
2025-02-12