iPad understøtter dine arbejdsprocesser - sikkert og mobilt.
Grund #1: Den personlige iPad
Med indbygget ansigtsgenkendelse eller fingeraftryksgenkendelse, kan medarbejdere hurtigt og sikkert anvende iPad i forbindelse med arbejdsgange, der kræver mobil fleksibilitet. Sikker adgang til apps, der understøtter kritiske arbejdsgange, sker uden bøvlede og manuelle log-in indtastninger.
Grund #2: Del iPad på en sikker måde mellem flere medarbejdere
Ved arbejdsgange med 2 eller 3 holds skift, kan én iPad elegant deles mellem flere medarbejdere, der hver især har egen personlige konto med adgang til apps og data.
iPad som deleværktøj er skræddersyet til 3 holds skift, vikarer, deltidsansatte og andre sundhedsfaglige medarbejdere som delvis arbejder med behandling af patienter eller pleje af borgere.
Grund #3: iPad til telemedicin
Kommunale eller regionale sundhedsmedarbejdere kan understøtte patienter og borgere i digitale telemedicinske forløb med iPad. Med lang levetid og simpel ibrugtagning kan iPad i selv langstrakte patientforløb håndteres og opdateres løbende via SIM-kort - og uden involvering af IT-medarbejdere.
iPad er den mest udbredte tablet på markedet - også i Danmark. Det skyldes helt enkelt, at iPad er særdeldes brugervenlig, har en lang levetid og er designet til et højt IT-sikkerhedsniveau og beskyttelse af borgeres private data. Med iPad kan borgere og patienter understøttes i telemedicinske forløb i egne hjem med sikre apps designet til netop det formål.
For læger, sygeplejersker, SOSU-medarbejdere, patienter og borgere vil iPad hjælpe til at fokusere på behandling og pleje fremfor at skulle bøvle med IT, eller lære at betjene ukendte tablets.
Retten til privatliv er en grundlæggende menneskeret, som er udgangspunktet for, hvordan iPad er opbygget. Hvad du vælger at dele, og hvem du deler det med, bør være helt op til dig - det gælder også når en region eller kommune udleverer iPad til patienter og borgere - i forbindelse med fx telemedicinske forløb.
Grund #4: iPad - den ideelle kombination af en computer og en mobil enhed
iPad er en gennemtænkt “allround” enhed – som til forskel fra en almindelig PC – udvider måden medarbejdere i den offentlige sektor kan arbejde på. iPad udgør det fleksible mobile kontor og understøtter med høj sikkerhed og anonymitet fx. sundhedsfaglige medarbejdere i dialogen med patienter og borgere via organisationens egne sundhedsløsninger.
Mange offentlige medarbejdere skifter ofte fra dialog med borgere og dokumentation af udført arbejde på en mobil enhed til administrative opgaver udført på en PC. Med iPad får medarbejderen en mobil fleksibilitet på højt niveau og kan med organisationens apps bidrage til højere produktivitet, større arbejdsglæde og kvalitet i arbejdet. Tilgængelighedsfunktioner på iPad understøtter en lang række funktionaliteter i relation til syn, hørelse, motorik og læring.
- iPad fungerer med eksterne enheder, fx dit foretrukne tastatur, en mus, ekstern skærm, Apple Pencil, AirPods eller andet tilbehør, der understøtter sundheds-faglige medarbejdere.
- Medarbejdere kan downloade filer og få adgang til dem i en standard mappestruktur. Og filer kan “unzippes” og tilføjes kalenderinvitationer.
- Man kan tilgå filer i en visuel mappe-struktur, fra USB sticks, cloud services eller lokale filservere.
- Samme app kan åbnes med forskellige skærmvisninger på samme tid. Det gør daglige arbejdsgange hurtigere og mere overskuelige.
Grund #5: iPad understøtter dine fortrukne fag- og produktionsværktøjer
iPad understøtter langt de fleste arbejdsprocesser i den offentlige sektor. Det kan være dokumentation i kommunens eller regionens fagsystem, der understøttes af en række videns- og produktivitets-apps. Det kan være i dialogen med borgere, patienter, kollegaer - både når du er på farten eller på kontoret, når der er brug for at udføre adminstrative opgaver. Men det kan også være i forbindelse med fjernbehandling af patienter.
iPad er oplagt til dialog med borgere og kollegaer samt til administrative opgaver, fx dokumentation.
Apps til:
- Tidsregistrering
- Personlige udlæg
- Løn og ferie
- Vagtplan apps
- Dørlåse
- EPJ og EOJ
iPads understøtter viden- og produktivitet apps
Apps til:
- Viden og læring
- Note og påmindelses app
- To Do's
- Office (Microsoft Office, Google Docs, AppleiWork)
- Tilgængelighed (indbygget)
- Faglige opslagsværker
- Standarder og procedurer
iPad understøtter virtual kommunikation med borgere på afstand
Apps til:
- Video/lyd
- Beskeder
- PRO apps
- Opsamling af målinger
- Forløb
Grund #6: Tilgængelighedsfunktioner
iPad har mange tilgængelighedsfunktioner, der retter sig mod dit syn, din fysik og motorik, din hørelse og dine behov for at lære mere. Forstørrelsesglasset giver dig mulighed for at zoome ind på fysiske genstande eller tekst, så du tydelig får alle detaljer med. Høreapparater kan nemt kobles direkte til iPad. Dokumentation er endnu nemmere vha. diktatering, så du ikke behøver at skrive på tastatur - og med Siri kan du lave genveje til dine egne kommandoer.
Flere funktioner:
- Tryk på bagsiden og åbn din favoritapp
- Oplæs indhold på dansk fra skærm og styr læsehastighed
- Indstil skærm efter dine ønsker, vælg fx mellem farvefiltre, hvis du er farveblind
Plus mange flere.
Grund #7: iPad – Ibrugtagning og drift (Mest for IT-afdelingen)
Det har aldrig været enklere at udrulle og administrere iPads i den offentlige sektor. Apple Business Manager samler alle de nødvendige værktøjer og giver sammen med et MDM-system et hidtil uset niveau af muligheder - herunder oprettelse af iPad til deling mellem flere medarbejdere. Med understøttelse af Microsoft Azure Active Directory er det lettere end nogensinde at give offentlige medarbejdere adgang til vigtige tjenester og funktioner.
OBS!
Det høje indbyggede sikkerhedsniveau i en iPad fritager kommuner og regioner fra at have ekstra omkostninger til sikkerhedssoftware.
- iPad sættes op vha. Apple Business Manager og MDM så medarbejderes profil, apps, indhold, politikker, restriktioner, certifikater, VPN, adgang til intranet, app katalog, kalender og mail bliver installeret
Grund #8: iPad har indbygget sikkerhed & anonymitet
Der er fire helt grundlæggende elementer, der gør en iPad til et langt mere sikkert produkt i den offentlige sektor end andre tablets på markedet:
1) Apple bygger hardware, software og services – og derfor kommer iPad med optimal integration af brugeroplevelse og sikkerhed. Andre tablets indeholder typisk kombinationen af hardware bygget i Asien og software fra USA, hvilket skaber en række kvalitetsmæssige udfordringer relateret specifikt til brugeroplevelse og sikkerhedstrusler
2) iPad tilbyder alle brugere en mulighed for at opdatere til seneste version af iPadOS direkte fra Apple. Således har man som bruger altid den seneste og mest sikre version af iPadOS kørende. iPad kan også opdateres via SIM.
3) iPadOS er en brugeroptimeret udgave af iOS, som siden 2008 har vist sig at være markedets mest sikre mobile platform med forudsigelig software- cyklus, automatiseret enterprise udrulning og en sikker, kurateret App Store. iPad kræver ikke særskilt sikkerhedssoftware.
4) iPad har en høj hardware-pålidelighed og levetid, hvilket bidrager positivt til den samlede driftsøkonomi og hjælper med at leve op til organisationers ønske om at have en grønnere profil.
Typisk understøtter Apple 6-7 generationer hardware med ny system-software.
5) iPadOS er en brugeroptimeret udgave af iOS, som siden 2008 har vist sig at være markedets mest sikre mobile platform med forudsigelig software-cyklus, automatiseret enterprise udrulning og en sikker, kurateret App Store. iPad kræver ikke særskilt sikkerhedssoftware. Alle andre tablets er bygget på en smartphone OS, hvor iPadOS er skræddersyet til en fantastisk tablet brugeroplevelse.
6) iPad har en høj hardware-pålidelighed og levetid, hvilket bidrager positivt til den samlede driftsøkonomi og hjælper med at leve op til organisationers ønske om at have en grønnere profil, samt en dobbelt livscyklus i erhverv.
Grund #9: iPad er en økonomisk fordel når du regner på driften
Selvom iPad prismæssigt er på niveau med mange tablets, er der stor forskel på, hvad man får for pengene, når man forholder sig til driftsøkonomien – fx med en livsløbscyklus på 3 år.
Ud fra et rent hardware-mæssigt perspektiv er levetiden på iPad væsentlig længere end andre tablets – i mange tilfælde mere end dobbelt så lang. Efter 3 år er en iPad stadig mange penge værd - helt op til 25% af indkøbsprisen. Tager man desuden de avancerede administrationsfunktioner, den indbyggede sikkerhed og brugervenligheden i betragtning bliver iPad langt billigere end konkurrerende produkter, når man regner på "driften".
Grund #10: iPad elsker iPhone.
iPad føles præcis som de Apple-enheder, medarbejderne kender og elsker – og de fungerer alle formidabelt sammen. Kopiér og indsæt på tværs af iPad og iPhone, brug Handoff til at starte en mail på én enhed og afslutte den på en anden, og modtag opkald hvor som helst.
Lad os høre hvordan vi kan hjælpe dig
Lad os tage en fortsat dialog om, hvordan iPad kan bidrage til moderne og fleksible arbejdsgange i din organisation