Spring til indhold
Med over 20 års erfaring kan vi håndtere alle driftsopgaver, men vi er især eksperter i backup service, drift af netværk og drift af slutbrugerudstyr.

Servicedesk er et økosystem for din it. Vi løser vores kunders problemer, uanset om Servicedesk købes som et selvstændigt produkt eller som en del af en større it-løsning. Hvert år hjælper vi mere end 1.000 kunder og 1.000.000 slutbrugere, på 10 forskellige sprog, med deres it-udfordringer.

På den måde leverer Atea Servicedesk enestående værdi ved at supportere dine operationer og hjælpe dig med at drive din forretning mod succes. Vores service tilbyder en komplet løsning til alle dine supportbehov, hvormed du får øget tilgængelighed, forbedret kundetilfredshed, omkostningsbesparelser, ekspertise og solid erfaring.

Dine fordele med Atea Service Desk  

  • Omkostningsbesparelser: Få en omkostningseffektiv løsning ved at outsource din it Service Desk. 
  • Specialiseret ekspertise: Få adgang til et team af IT-professionelle med specialiseret viden og erfaring. 
  • Fleksibilitet og skalerbarhed: Tilpas supporten efter din virksomheds behov og ændringer i efterspørgsel. 
  • Adgang til avancerede teknologier: Udnyt de nyeste it-værktøjer og teknologier uden behov for investering eller vedligeholdelse fra din side. 
  • Risikoafdækning: Reducer operationelle risici forbundet med personaleudfordringer og garanter konstant it-support. 
  • Overholdelse og sikkerhed: Atea overholder branchens standarder og opretholder solide sikkerhedsforanstaltninger, der sikrer datasikkerhed. 

 

 

 

 

 

 

Service Desk+ – Den mest fleksible løsning 

Service Desk+ er vores mest fleksible serviceniveau. Her får du en fuld Service Desk-oplevelse med mulighed for at tilpasse leveringen til dine specifikke behov. Dette niveau inkluderer alt fra governance og integrationer til brug af specialværktøjer og ekstra mandskab til dedikerede teams. Service Desk+ er til for at sikre, at alle dine krav bliver opfyldt, uanset situationen. 

Vi er 350 dygtige specialister i Atea Managed Service i Danmark

Vi tager backup af mere end 200 Petabyte

Vi sikrer vores kunder fra 99,5% til 99,9% oppetid 

Vi varetager den daglige it-drift for mere end 3000 kunder i Norden

Det er mennesker, der skaber de gode løsninger 

Hos Atea hjælper vi danske virksomheder med at omsætte ideer til handling. Vi leverer de digitale værktøjer, der sikrer effektive møder på tværs af tid og sted, beskytter jeres digitale sikkerhed, og hjælper med at integrere kunstig intelligens. Med vores stabile platforme får I et solidt fundament for samarbejde, udvikling og daglig drift – hver gang. Vi er så brede, at vi kan nå hele vejen rundt og få alle med, store som små. 

Lad os drifte din infrastruktur

Atea tilbyder en omfattende service, der sikrer drift af hele din it-infrastruktur, så du kan frigøre tid og fokusere på at udvikle din forretning.

Vores service er tilpasset til at arbejde på tværs af offentlige, private og hybride platforme, hvilket sikrer fleksibilitet og tilgængelighed for din infrastruktur.

Vi er de ekstra hænder, du har brug for i den daglige drift. Hvad end det drejer sig om it-administration, drift, installation eller en it-service desk i din virksomhed – og uanset om behovet er i et udvalgt område eller i det fulde miljø.

 

Netværksanalyse giver dig vished om dit netværks helbred

Et robust og pålideligt netværk er forretningskritisk i langt de fleste virksomheder, og det er derfor vigtigt, at netværket fungerer optimalt og dækker de forretningsmæssige behov.

Gennem mange års arbejde med netværksinstallationer har vi erfaret, at netværk med tiden forældes og dermed ikke lever op til de forventninger, der stilles til et moderne netværk.

En netværksanalyse kan afsløre, om din virksomheds behov har ændret sig, om netværket er overbelastet, har forældede konfigurationer eller software og om jeres udstyr er defekt eller trænger til en opdatering.  

Når vi har gennemført analysen og givet dig et billede af, hvordan dit netværk ser ud her og nu, tilbyder vi kompetent vejledning i, hvilke indsatser der eventuelt skal til for at sikre et pålideligt netværk i din virksomhed.

Drift af netværket

Vi ved, hvad der skal til for at sikre, at et netværk virker. Derfor vælger stadigt flere kunder at lade os stå for driften af deres netværk.

Vi arbejder sammen med markedets dygtigste teknologileverandører som Cisco, Aruba, FortiNet og Palo Alto, og vi har erfaring inden for stort set alle industrier.

Uanset, om dine it-services og applikationer leveres on-premise eller i cloudløsninger, tilbyder vi end-to-end håndtering af dit netværk på tværs af public, private og hybrid platforme.

 

Drift af slutbrugerudstyr

Det er afgørende for både humøret og hverdagen i virksomheden, at jeres udstyr fungerer så gnidningsfrit som overhovedet muligt. Derfor tilbyder vi Atea Managed Client, en service designet til at håndtere et bredt udvalg af udstyr.

Servicen giver mulighed for at administrere managementsystemer, som håndterer alt fra politikker til patches og applikationer i din virksomhed, og der er fokus på brugeroplevelsen på tværs af forskellige devices.

Vi kan både hjælpe virksomheden, der ønsker en reaktiv løsning, som gør jer i stand til selv at foretage rettelser og ændringer på egen hånd, og virksomheden, der har brug for en proaktiv service, hvor Atea håndterer det hele.

Vi har nogle af de højest certificerede eksperter, som er i løbende dialog med leverandørerne af managementsystemerne, så de hele tiden er opdaterede på de nyeste funktioner. Vi opererer hele døgnet året rundt og supporterer alt fra Windows PC’er over MacBooks, mobiltelefoner, tablets og Chromebooks. Det hele til en fast pris, så du har det fulde overblik over omkostningerne.

Driv din it smartere