Atea Lives om Modern Workplace

Atea Live: Life Cycle Management
Sådan udnytter du potentialet og får styr på det nye EU-direktiv

Del 1: Hvordan ser fremtiden ud for vores it-produkter? 

Alle producenter jagter i øjeblikket længere levetider for brugernes it-produkter. Men hvad betyder en længere livscyklus for enhedernes sikkerhed, og hvordan sikrer producenterne, at alle produkter kan opgraderes med de nyeste patches – i dag og 6 år frem i tid?
Mød Dell, Lenovo og HP i en åben paneldebat.

Atea Live: Life Cycle Management
Sådan udnytter du potentialet og får styr på det nye EU-direktiv

Del 2: Hvordan opnår I som virksomhed den laveste TCO på jeres devices?  

Er det dyrt at købe for billigt? Flere og flere virksomheder har fokus på pris og performance, men kan der være god økonomi i at købe et high-end produkt frem for et billigere?
Hør Ateas take på disse udfordringer, og hvordan vi i dagligdagen rådgiver vores kunder til det strategisk rigtige produkt.

Atea Live: Life Cycle Management
Sådan udnytter du potentialet og får styr på det nye EU-direktiv

Del 3: Hvad betyder EU’s taksonomi, CSRD, Scope 1-3 i praksis for it-afdelingen?

Fra 2024 skal virksomheder kunne dokumentere deres klimabelastning fra it-infrastrukturen. Men hvordan, og hvilke værktøjer skal du bruge? I denne session gennemgår vi betydningen af Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) og EU-taksonomien. Vi viser desuden, hvordan din virksomhed fremmer bæredygtige forretningsprocesser og investeringsbeslutninger gennem verificérbare data.

Atea Live: Life Cycle Management
Sådan udnytter du potentialet og får styr på det nye EU-direktiv

Del 4: Tryg forsikring fortæller om Life Cycle Management og brugeroplevelsen  

 

 

Atea Live: Styrk samarbejdet i en hybrid hverdag

Del 1: Den hybride virkelighed - trends og tendenser

Verden er kompleks og uforudsigelig – dit træk!

Hvorfor passer en amerikansk militæranalyse af Sovjetunionens kollaps i 1990’erne præcis på den tid vi lever i nu? Og hvilke krav stiller det til forandringsledelsen og teknologien i danske virksomheder?

Se med, når Per Østergaard Jacobsen, direktør i Efficiens og ekstern lektor ved CBS lukker motorhjelmen op på danske virksomheder, der skal agere i en stadig mere kompleks og uforudsigelig verden.

Del 2: Hvordan realiserer vi værdien i en it investering

Nu indtager CIO’s hovedrollerne i forretningen

Sammen med it-afdelingerne er den førhen driftsorienterede CIO blevet en anderledes central figur i virksomhedernes strategiske værktøjskasse.  

Oplev Sara Amini, CIO & Head of Digital Service hos Atea, fortælle, hvilke forventninger omverdenen i dag stiller til CIO’s. Hør også om it-afdelingens nye, prominente status som strategisk motor - både for den digitale transformation og for tiltrækning og fastholdelse af nye talenter.

Del 3: Værdirealisering - sådan har vi løst vores kommunikationsudfordringer

Mest digitalisering for pengene - sådan værdirealiserer Chr. Hansen A/S  

Sømløse, virtuelle møder med tryk på én knap er essentielle for sammenhængskraften i den globale bio-tech virksomhed. 

Derfor har Bo Starlit, Department Manager Global IT hos Chr. Hansen A/S, stået i spidsen for en omfattende værdirealisering af enzymgigantens samarbejdsværktøjer. Resultatet er en brugbar og tilgængelig samarbejdsplatform for over 3.600 medarbejdere over hele verden

Del 4: Sådan arbejder Atea med implementering af løsninger

Efter indkøb af samarbejdsværktøjer - sådan skaber du målbare effekter  

Succesrige medarbejder- og kundeoplevelser kommer ikke af sig selv. Faktisk kan implementering af ny teknologi være en belastning for organisationen, hvis der ikke er lavet en tydelig plan og framework (tænk mail- og telefonkø til oversvømmet og underbemandet it-afdeling).

Hør Torben Nihøj Melchiorsen, Customer Succes Manager i Atea, fortælle om alle de enkle tiltag, der kan gøre din implementering af samarbejdsværktøjer til en målbar succes – fra ’allways on’-knapper og billedbårne vejledninger til identificering af superbrugere. 

Del 5: Microsoft Teams Rooms best practices

Lyn-implementeringer reddede danske virksomheder under corona – nu kan de være et problem

Hvis din virksomhed kun bruger Teams som mødeløsning, går I glip af et hav af værdiskabende funktionalitet. Nogenlunde sådan lyder budskabet fra Mark Morsi, Microsoft Teams Success Manager, Microsoft.

Se med, når vi stiller skarpt på danske organisationer, og hvordan de kan optimere brugen af samarbejdsværktøjer. Find også ud af, hvorfor lyn-implementeringer kan være en hæmsko, hvis virksomheden vil have fuld valuta for de digitale investeringer.

 

 

Atea Live: Fremtidens virksomhed i en hybrid virkelighed

Del 1: Den hybride arbejdsplads – erfaringer og trends

Hør om de spændende erfaringer danske virksomheder og myndigheder har gjort sig om hybride arbejdsformer i en tid præget af corona-pandemien. Hør også om deres forventninger til udbredelse af hybride arbejdsformer i fremtiden.

Oplægget er baseret på Rambøll Management undersøgelse IT i praksis® 2021-22 blandt CEO’s og CIO’s i de 1000 største danske virksomheder, topledere og it-direktører i staten, kommuner og regioner samt et repræsentativt udsnit af danske borgere.

Thomas Fjeldberg er senior manager i Rambøll og har mange års erfaring som management konsulent med fokus på digitalisering og effektivisering på organisations- og samfundsniveau. Thomas har samtidig stor projekt- og ledelseserfaring fra både stat, interesseorganisationer og den private sektor på strategisk og operationelt niveau inden for digitaliseringsanalyser, it-strategier, programmer og projekter samt forretningsudvikling.

Thomas Fjeldberg, Senior Manager, Rambøll

 

Del 2: Det hybride arbejdsliv stiller nye krav ift trivsel & velvære

Det hybride arbejdsliv stiller nye krav til fx muligheder for den fysiske sundhed og forebygge smerter i kroppen fordi møderne ligger i en perlerække på en snor og der tages ikke hensyn til pauser i on-line-møde-landet. ​

Der kan også være udfordringer med at sikre den mentale sundhed og trivsel, for hvordan kan man virkelig vide, hvordan kollegerne har det, når man kun sporadisk ser dem bag en skærm? ​

Det har vist sig at nogle ledelsestyper har det ekstra vanskeligt og stressende at håndtere det hybride arbejde, og det skal der være opmærksomhed på. Så hvordan skaber vi opbakning til at vi som arbejdsplads har en kultur som kan være vanskelig at fornemme, når vi så godt som næsten aldrig mødes samtidig? ​

Regitze Siggaard, Health and Well-being Expert, MAN Energy Solutions

Del 3: Gentænk kontoret som samarbejdslokation og kulturbærer

Facility Management-cheferne forventer, at der vil være 40 % færre medarbejdere på kontoret i fremtiden!

Transformationen mod den hybride arbejdsplads er i fuld gang. Derfor er FM-chefer landet over i fuld gang med at gentænke den fysiske arbejdsplads. Øverst på agendaen står medarbejdernes efterspørgsel på mere fleksibilitet. På dette indlæg kan du høre hvorfor kontoret skal gentænkes som et sted, hvor medarbejdere mødes for at samarbejde og ‘mærker’ virksomhedens kultur.

Medarbejderne stiller samtidig øgede krav til hjemmearbejdspladsen. Ni ud af ti virksomheder stiller it-udstyr til rådighed til hjemmearbejdspladsen – og ikke så meget andet. FM-cheferne forventer derfor, at medarbejderne i fremtiden vil have øgede forventninger til ergonomi, trivsel og økonomi på hjemmearbejdspladsen.

Samlet set er det klassiske fysiske ‘kontorlandskab’ under kraftig forandring, og ni ud af ti FM-chefer vil implementere nye arbejdspladskoncepter inden for de næste to år. Dette indlæg gør dig også klogere på, hvorfor FM-organisationerne er afventende i forhold til at reducere arealer og i højere grad ser på mulighederne for at justere og optimere det eksisterende kontorareal.

Jens Ellevang, Head of Facility Management & Real Estate, Nordic Baltic Zone - Schneider Electric

 

 

 

Del 4: Er din virksomhed gearet til fremtidens hybride samarbejde?​

Telenor har i flere år arbejdet med begrebet Flexible Work, hvor målet er at være en fleksibel arbejdsplads, tilpasset medarbejdernes behov. Fleksibiliteten differentieres fra team til team, hvor det aftales hvor tit medarbejderne mødes og hvorfra de arbejder. Ambitionen er at finde den rette balance, forblive fokuserede på medarbejdernes trivsel og sikre, at Telenors forretning stadig performer, selvom vi ikke nødvendigvis ses på kontoret hver dag. Medarbejderne får lov til at arbejde hvor og hvordan de vil.

Kig med og bliv inspireret, når vi stiller skarpt på, hvordan en stor multinational virksomhed arbejder og sikrer medarbejdernes trivsel i en hybrid virkelighed, når Mette Eistrøm Krüger, Koncerndirektør HR, Jura og Kommunikation fra Telenor, deler erfaringer og giver et indblik i de udfordringer, der har været – og er - på rejsen.

 

Mette Eistrøm Krüger, Koncerndirektør HR, Jura og Kommunikation, Telenor

 

Del 5: Intelligente bygninger: Sådan transformerer data vores kontorbygninger til digitale laboratorier

Den fysiske kontorbygning er et stationært øjebliksbillede, der ikke kan følge med den hurtige teknologiske udvikling. Derfor skal infrastrukturen i kontorbygningerne gentænkes, så den løbende kan opdateres. Bygningen skal kunne ændres efterhånden, som vi arbejder sammen på nye måder og interagerer med ny teknologi, der ikke var opfundet da fundamentet til bygningen blev lagt.

Den IoT opgraderede kontorbygning kan overvåge og regulere både vandforbrug, temperaturer og ventilation. Men den kloge bygning lærer af de ansattes bevægelsesmønstre og kan forudsige, hvor stort pres der bliver på kantinen senere på dagen, hvor stort behovet for rengøring er – og hvornår inventaret skal skiftes på grund af slid.

Data og programmer er allerede på vej i skyen, så de kan bruges uanset, hvor medarbejderen vælger at arbejde fra. Den digitalisering fuldendes, når væggene også bliver til digitale flader og kan bruges som digitale whiteboards og til videokonferencer. Vi har ikke længere behov for kontorer, men digitale laboratorier, der er åbne for konstante input fra nye deltagere og for medarbejdere, der bringer viden ind udefra. Det kræver en langt mere åben struktur og en arbejdsplads, der er forberedt på at arbejde fysisk og virtuelt.

Peter Noe, Program Director, Intelligent Buildings, Atea

 

 

 

Del 6: Hvordan arbejder IT med at understøtte IT forretningen?

Hvilke nye arbejdsopgaver og krav er der kommet ifbm. den nye måde at arbejde på? Hvordan sikrer man den gode brugeroplevelse i virksomheden og på hjemmearbejdspladsen? Og ikke mindst, hvilke krav stiller en virksomhed som Ørsted til værktøjsunderstøttelse af den nye måde at arbejde på? Det bliver vi meget klogere på, når Sune Sand fra Ørsted deler sine erfaringer i studiet.

 

Sune Sand, Head of Digital Workplace, Ørsted

 

Del 7: Paneldebat

Afrunding og debat