I dag er klasseværelset et digitaliseret læringsrum. Derfor er det værd at kigge på, hvordan vi i dag - med en klar pædagogisk retning - skaber motivation og meningsskabende aktiviteter hos elever og lærere.
På dagen kan du opleve, hvordan skoleledelse, lærere og elever i praksis kan bruge teknologien meningsfuldt til at give undervisningen et kvalitetsløft.
Hovedbudskabet er, at den enkelte skole med kompetenceløft og tydelig pædagogisk retning kan bruge teknologien – kunstig intelligens, iPad og Mac – til at skabe kvalitetslæring, praksisfaglighed og producerende elever, uden at komme på kant med GDPR.
Til det formål inviterer vi en række spændende profiler med en unik praktisk indsigt i, hvordan vi forbedrer undervisningskvaliteten ved hjælp af teknologi.
Du vil desuden få indblik i, hvordan Atea skaber digitale læringsmiljøer, der tager hånd om alle elevers behov. Med iPad i indskolingen og Mac på mellemtrinnet og udskolingen sørger vi for, at skolens digitale læringsredskaber automatisk er administreret og opdateret, udskiftes og genbruges, uden at trække på it-ressourcer – til gavn for økonomien og miljøet.
Vi glæder os til at se jer i både Aarhus og København!
I oplægget vil Per Størup Lauridsen diskutere de endelige anbefalinger fra ekspertgruppen, dog med det forbehold, at de måske ikke er offentliggjort på daværende tidspunkt. Alternativt vil Per præsentere de foreløbige anbefalinger og tankerne bag arbejdet mod de endelige anbefalinger.
Derudover vil han præsentere udviklingen af en AI-studieretning på gymnasiet og hvordan man didaktisk kan integrere kunstig intelligens i undervisningen. Her med fokus på samarbejde med eksterne virksomheder, og hvordan de afvikler egne sprogmodeller og diffusionsmodeller (tekst-til-billeder) internt på gymnasiet.
Københavns Professionshøjskole fortæller om SkoleGPT og integration af AI i den almindelige undervisning.
Du kan møde elever til en samtale og oplevelse af, hvordan de bruger AI i undervisningen i dag.
Karoline Balstad, skoleleder fra Bogstad skole. Oslo kommune er i gang med at udbrede AI til 110.000 elever. Vi har inviteret Karoline til at fortælle om, hvordan de sætter retning på et område, der udvikler sig konstant.
Mac er bygget på samme tekniske platform som iPad og muliggør smidig overgang for elever og lærere i folkeskolen, når behovet for “laptop”-formatet opstår. Apple giver en kort introduktion til Mac i skolen med fokus på de fordele Mac deler med iPad.
Jakob Steensig fra Kompas viser hvordan teknologi fremmer læring i den danske grundskole, fra iPads i de yngste klasser til Mac for ældre elever. Overgangen mellem enhederne sker sømløst gennem genkendelige programmer og arbejdsgange, der udvides for at tilbyde nye læringsmuligheder.
Life Cycle Management og Atea vinkel på hvordan, hvor og med hvilke services vi kan løfte skolernes it og undervisning.
Karoline Hoel Balstad
Skoleleder på Bogstad Skole i Oslo
Per Størup Lauridsen
Fra viden.ai og medlem af Tesfayes ekspertgruppe