Nyhed05-03-2017

Sigtelse frafaldet mod administrerende direktør Morten Felding, Atea Danmark

Administrerende direktør Morten Felding, Atea A/S i Danmark, har været sigtet i den i medierne meget omtalte korruptionssag. Sigtelsen gik på, at Morten Felding ikke greb ind overfor en tur til Dubai, arrangeret af tidligere Atea-ansatte. Statsadvokaten har nu frafaldet sigtelsen.

”Morten Felding har gennem hele perioden siden sommeren 2015, hvor sagen kom frem, været central i vores arbejde og vores samarbejde med dansk politi for at afdække, hvordan tidligere medarbejdere har foretaget handlinger, der er i strid med Ateas regler, og som de nu er tiltalt for at have udført.

For Morten Felding og for Atea har sigtelsen været en belastning. Det er derfor med glæde, at jeg kan meddele, at sigtelsen er frafaldet, fordi statsadvokaten ikke ser, at Morten Felding har udført handlinger, der medfører strafferetsligt ansvar,” siger koncernchef Steinar Sønsteby, Atea ASA.

Atea ASA har siden sommeren 2015 være transparent og helt tydelig omkring, at der tidligere er udført handlinger i Atea Danmark, som er uacceptable, helt i strid med selskabets regler, og som kan være ulovlige. Frafaldet af sigtelsen pointerer, at ingen i den nuværende ledelse i Atea er involveret i disse forhold.